Kepulangan ke Dublin (siri akhir)

25 Sep

KHAMIS, 25 September 08

●●●

” Ya Allah, mudahkanlah urusan keluargaku, tetapkanlah yang terbaik dalam hidup mereka, berkatilah hidup dan ilmu mereka ya Allah. Genggam hati mereka ya Rabbi supaya mereka tidak jatuh bila menerima ujian dari Mu. Aku sayang mereka Rabbi, maka tolong jaga mereka untukku, ku serahkan mereka dalam jagaanMu…”

” Ya Allah, aku mohon cintaMu dan cinta orang yang mencintaiMu, amal yang mendekatkan aku kepada cintaMu. Ya Allah, jadikanlah mencintaiMu lebih aku sukai dari mencintai diriku sendiri, ahli keluargaku dan air yang sejuk”

●●

Saya memohon kepada-Nya agar dipermudahkan urusan dan perjalanan kami pada esok hari. Tiadalah daya kami untuk mengharunginya melainkan dengan izinNya jua.

Ya Allah, perkenankanlah…Ameen~

Dan pena pun diangkat~

Leave a Reply

